MANİSA (İGFA) – Geçtiğimiz haftalarda İstanbul’a giderek Metro İstanbul’a bir ziyaret gerçekleştiren Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Mimar Ferdi Zeyrek, raylı sistem ve ulaşım üzere alanlarda incelemelerde bulundu. Zeyrek’in İstanbul’da gerçekleştirdiği ziyaretin akabinde, Metro İstanbul heyeti Manisa’ya geldi. Tramvay Projesi için Manisa’da saha incelemesi yapan 5 kişilik uzman grup, güzergah, durak, taşınacak yolcu ve maliyet fizibilitesi yaptı.
PROJE İÇİN BİRİNCİ İMZA ATILARAK START VERİLDİ
Manisa’nın yıllardan beri kanayan yarası haline gelen ulaşım sorununu çözmek için çalışmaları olabildiğince süratli ve titizlikle sürdüren Lider Ferdi Zeyrek, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Metro İstanbul AŞ Genel Müdür Yardımcısı Fatih Gültekin ile ön mukaveleyi imzaladı.
BAŞKAN ZEYREK’TEN EKREM İMAMOĞLU VE METRO İSTANBUL’A TEŞEKKÜR
İmzalanan kontrat sonrası açıklamalarda bulunan Lider Zeyrek, “Geçtiğimiz haftalarda grubumla birlikte, raylı sistem ve ulaşım üzere alanlarda epeyce tecrübeli bir kent olan İstanbul’a ziyaret gerçekleştirerek incelemelerde bulunmuştuk. Metro İstanbul idaresi bizi ağırlamış ve bize kurumun çalışmaları, faaliyet alanları ve projelerini içeren bir sunum gerçekleştirmişti. Deneyimlerinden faydalanmak istediğimiz Metro İstanbul’un uzman heyetini Manisa’mızda ağırladık. Değerli konuklarımız kentimizde bir fizibilite incelemesi yaptılar. Fizibilite çalışmalarının nihayetinde, uygulamaya geçmek için bir ön mukavele imzaladık. Bu süreçte takviyelerini ağır hissettiğimiz İstanbul Büyükşehir Belediye Lideri Sayın Ekrem İmamoğlu’na ve Metro İstanbul’un değerli yöneticilerine Manisa’mız ismine teşekkür etmek istiyorum. Hemşerilerimizin ömür standartlarını en üst seviyeye çıkarmak için var gücümüzle çalışmaya devam edeceğiz.” dedi.
ANADOLUDA BİRİNCİ OLACAK RAYSIZ OTONOM TRAMVAY SİSTEMİ YAPILACAK
Projenin gerçekleşmesi halinde Manisa’ya büsbütün elektrikli, çevreci, yüksek teknolojilerle donatılmış, yüksek yolcu kapasiteli ve Türkiye’de birinci olacak yeni jenerasyon elektrikli Raysız Tramvay (ART) araçları gelmiş olacak. Öte yandan ARKA çizgisi, günümüzde kullanılmakta olan klasik tramvay sistemlerine nazaran birçok farklılıkları da ön plana çıkıyor.
DAHA FAZLA GÜZERGAH SEÇENEĞİ SUNUYOR
Geleneksel tramvay sistemleri için ray döşemesi gerekirken, ARKA sistemi için bu çeşit bir altyapıya gereksinim duyulmuyor. Yolları algılayabilen sensörler sayesinde, ARKA araçları daha esnek bir rota takip ediyor. Bu da, kent içi ulaşımında daha fazla güzergâh seçeneği sunarken, raylı sistemlerin bilinen rijit bir ulaşım sistemi olma dezavantajını nispeten azalttığı görülüyor.
Sistemin Ekonomik İstikameti Öne Çıkıyor
Ray sınırının döşenmesi, bakımı ve tamiratı klâsik tramvay sistemlerinde maliyet gerektirirken, ARKA sistemi ile bu maliyetlerden tasarruf ediliyor. Başka yandan bu sistemin yatırım maliyeti istikametinden daha ekonomik olduğu öne çıkıyor. ARKA aracı 100 bin kilometrede 2.5 milyon lira yakıt tasarrufu sağlıyor.
Temiz Hava, Sessiz Ulaşım
ART sisteminin hayata geçmesi ile birlikte araç başına yıllık yaklaşık 300 ton karbondioksit salınımının önüne geçmeyi planlayan Manisa Büyükşehir Belediyesi, hem çevreyi hem de belediye bütçesini korumuş olacak. Ayrıyeten 420 yolcu kapasiteli yeni kuşak ulaşım aracı ARKA sessiz çalışarak, kentteki gürültü kirliliğinin de önüne geçmiş olacak.