‘Türkiye lükste umut vaat ediyor’

Araştırma pazardaki ivmenin 2023’ün birinci çeyreğinde de devam ettiğini ortaya koyarken; jeopolitik tansiyonlara ve makroekonomik belirsizliklere karşın 2022’de 345 milyar ’luk piyasa kıymetine erişen pazarın, bu periyotta 2022’ye nazaran yüzde 9 ila 11 oranında büyüme kaydettiği belirtildi. Bain & Company ortaklarından Armando Guastella Türkiye lüks pazarının da değer kazanmaya devam ettiğini söyledi. Guastella, “Türkiye, 2022 yılı büyümesi açısından, İtalya ve Fransa üzere bölgedeki öteki başkan pazarların çabucak gerisinde geliyor. Ülkedeki lüks tüketim, Türkiye’nin lüks perakende açısından yüksek potansiyelli bir coğrafya haline gelmesiyle birlikte, 2022 yılının son ayları prestijiyle artmaya başladı. Görece yüksek enflasyona karşın burası, dinamikliği ile çeşitli optimist gelecek senaryoları barındıran çok umut verici bir coğrafya” dedi.

SAAT VE MÜCEVHER ÖNDE

Küresel manada lüks tüketimde 2023’ün birinci çeyreğinde görülen büyümenin münasebeti olarak, hiper enflasyondaki kademeli düşüş, Avrupa’da artan tüketici inancı, Çin’deki açılma ve Çin Yeni Yılı alışverişlerinden pandemi kısıtlamalarının kaldırılması, Japonya ve Güneydoğu Asya’da bölgelerarası turizmdeki yükseliş gösterildi. ABD’de ise tüketiciler, harcanmamış yaklaşık 900 milyar dolarlık birikime sahip olmalarına karşın, ekonomik belirsizlikler ve Covid yardım fonunun sona ermesi nedeniyle harcama yapmaktan kaçınıyor. Araştırma ayrıyeten tüketicilerin “daha az lakin daha iyi” satın alma arayışında olduğunu ve saat ve mücevher dalının öne çıktığını gösteriyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir